Friday, May 18, 2012

Epiphany

malam ni sangat sunyi .


sesunyi cengkerik berlagu .

ditemani bunyi kipas dan gelak tawa rakan rakan kesayangan .

tapi dalam hati masih aku rasa kekurangan .


kekurangan yang aku sendiri tak pasti apakah perasaan ni .

mungkin aku masih tak dapat lupakan yang lama .


mungkin aku patut lupakan dia dan cari yang lebih baik .

mungkin aku risau tentang adik beradik aku di nilai sana.

aku rindu kan ibu aku .

aku rindu arwah Ayah aku .

yang dulunya dilengkapi 5 anggota yang hanya tinggal 4 .

aku terbayangkan diri aku di tempat ibu aku .


ibu sangat tabah mendidik anak anak dia .

aku tau aku paling susah ibu nak jaga .


terima kasih ibu .

terima kasih atas segala galanya .

maafkan angah dari hujung rambut sampai hujung kaki .

ibu dan keluarga lah amat penting dalam hidup angah sekarang ni .

Ya Allah peliharalah mereka dari segal kejahatan sepanjang ketiadaan aku di sisi mereka .
sihatkanlah tubuh badan mereka. berilah mereka kesejahteraan dan kesenangan hidup di bawah rahmat-Mu.


Amin .

Sayang ibu sampai mati . :')

No comments:

Post a Comment